torsdag 10. juni 2010

Hvorfor ikke

Ikke bare teori på denne siden allikevel. Min kompanjong og jeg lagde i vinter en film som pga årsaker vi på den tiden ikke kunne noe for ble, trist å si det, en mislykket film.

Hopp noen måneder frem i tid, til i dag. Den siste tiden har jeg blitt veldig interesset i bildet. Jeg tror det begynte med innlegget mitt om farger, men jeg har i hvertfall fått dilla på bilder og fotografier. Jeg har den siste tiden begynt å lære meg om det å ta bilder også, og begynner å forstå hvor filmen gikk galt, men også hva vi kan gjøre med den.

Hovedproblemet med filmen var at de var (få med dere dette) var flmet i ufokus (!) og med noen blasse farger hjalp ikke det sælig på filmens uttrykk. Fargene skulle vi korrigere siden, men pga mangel på godt utstyr og viten til hvordan - ble det seendes ganske sjabert ut.

Luckily(for i hvertfall denne bloggposten), har jeg blitt smittet av fotobasiieln og har skamfert internett for bilder og teknikker til hvordan fotografi fungerer. Inne på en blogg i dag kom jeg da over disse bildene, som var tatt på operaen, der vi filmet scener fra vår film. Jeg la to og to sammen - og se hva som skjedde:




Jeg liker det litt. Her har jeg ikke gjort mer på det enn å fjerne fargene og sette opp kontrasten, men dere skjønner idéen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar